NEWS

Aktualności Virtual Brain

Derrick Ogrodny na czele „Virtual Brain”, nowej agencji specjalizującej się w realizacji projektów z zakresu branded content.

 

W listopadzie rozpoczyna działalność Virtual Brain, agencja oferująca obsługę firm w zakresie strategii, kreacji i produkcji branded content.

Firmą zarządza Derrick Ogrodny, który przez ostatnie 18 lat związany był z mediami w USA, Polsce, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Czarnogórze i na Węgrzech, pełniąc min. funkcje: dyrektora kreatywnego, szefa produkcji, channel managera, CEO. Doradzał też nadawcom w zakresie strategii contentowych.

 

Derrick Ogrodny (managing director): „Agencja Virtual Brain powstała ponieważ zauważyliśmy, że w Polsce rośnie zapotrzebowanie na usługi branded content. W USA jest to obecnie bardzo istotne narzędzie marketingu. Już około 40% budżetów przeznaczanych jest na działania content marketingowe i social mediowe. Wierzymy, że wkrótce stanie się tak w naszej części Europy, gdzie ten odsetek wynosi około 20%. Obiecujący jest też fakt, że Polska znajduje się w światowej czołówce, jeżeli chodzi o nasycenie rynku smartfonami. Dla marketerów oznacza to tyle, że widzowie będą nadal systematycznie odpływać z TV do internetu, a to stwarza ogromne możliwości dla branded content. Szczególnie dla treści video.

 

Virtual Brain oferuje nie tylko kreację i realizację pojedynczych projektów branded content (głównie filmów i animacji), ale także opracowanie, wdrażanie i realizację strategii contentowej dla danej marki oraz długofalowe zarządzanie jej kanałem na Youtube.

 

Derrick Ogrodny (managing director): „Virtual Brain to agencja, która jest w stanie dostarczyć klientom profesjonalne podejście do branded content jako narzędzia marketingu. Chcemy przekonać marki do myślenia o swoich konsumentach jak o widzach, a to stwarza konieczność zastosowania właściwych strategii contentowych. Dziś marki przeważnie ich nie mają i o ile w ogóle posiadają kanał na Youtube, to pokazują tam reklamy, filmy z eventów, czy treści poradnikowe, których jakość jest na poziomie filmów korporacyjnych. W branded content chodzi natomiast o coś zupełnie innego. My trzymamy się zasady, że treści muszą być inspirujące, odpowiadać na ważne dla widzów pytania, czasem uczyć, bawić, trafiać w zainteresowania, a jednocześnie przekazywać wartości danego brandu i to w sposób atrakcyjny oraz spójny z ogólną strategią komunikacji.”

 

Założeniem agencji Virtual Brain jest to, aby marki mogły wykorzystywać realizowany przez tę agencję branded content nie tylko w mediach cyfrowych, ale też na eventach i w spotkaniach B2B. Nad kreacją treści pracuje stały zespół doświadczonych scenarzystów wraz ze współpracującymi dziennikarzami.

 

Derrick Ogrodny (managing director): Do realizacji projektów branded content marki nie potrzebują typowych agencji reklamowych. Dyrektorzy kreatywni, copywriterzy czy stratedzy, to na pewno wybitni fachowcy, ale nie wszyscy rozumieją na czym polega tworzenie contentu. Spotkałem się z tym problemem wielokrotnie, realizując projekty non-standard w Discovery i MTV. Jeżeli ktoś od lat myśli głównie reklamowo, to trudno mu nagle zmienić perspektywę, aby na pierwszym planie były oczekiwania widzów, a nie produkt. To jest kluczowa sprawa dla wiarygodności przekazu, który nie może być nachalny, bo jego siła jest tym większa, im subtelniej gramy produktem. Dlatego struktura Virtual Brain jest nieco inna. Jest oparta przede wszystkim o redakcję, w której łączymy kompetencje typowo scenariuszowe, z tymi reklamowymi. Zatrudniliśmy zarówno doświadczonych scenarzystów, których zadaniem jest napisanie dobrego „story”, jak i osoby znające się na marketingu, które odpowiadają za to, aby content zawierał wartości danej marki i był spójny z jej ogólną strategią komunikacji.

 

Oferta Virtual Brain skierowana jest do klientów potrzebujących wsparcia w zakresie branded content oraz budowaniu lojalnej widowni dla swojego kanału na Youtube. Jest też kierowana do domów mediowych, poszukujących partnera do realizacji produkcji typu non-standard z przeznaczeniem do emisji w internecie. Współpraca opiera się bądź na zasadach pojedynczego projektu, bądź stałej obsługi długoterminowej.

 

Zespół Virtual Brain to obecnie 8 osób oraz 5 stałych współpracowników. Przy realizacjach filmowych, agencja będzie współpracować z domami produkcyjnymi, które mają doświadczenie zarówno reklamowe jak i contentowe.

 

Derrick Ogrodny – dyrektor zarządzający Virtual Brain, wcześniej związany był z: Discovery Networks CEE (CREATIVE MANAGER), Comedy Central Studios Arabia w Abu Zabi (DIRECTOR OF PRODUCTION), Comedy Central Polska i Nickelodeon Polska (CHANNEL MANAGER), MTV Polska (CREATIVE DIRECTOR, PROGRAMMING CONSULTANT), TV VIJESTI Czarnogóra (CEO).

Jest absolwentem Loyola University w Chicago na kierunku produkcji telewizyjnej. W 2012 roku ukończył TV DRAMA SHOWRUNNER COURSE organizowanego przez MediaXchange w Los Angeles.


No Comments


Leave a comment